رونمایی از محصولات جدید بیمه‌ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی

آیین رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

رونمایی از محصولات جدید بیمه‌ای با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی

مراسم رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای امروز چهارشنبه در مرکز نوآوری بیمه مرکزی با حضور وزیر اقتصاد، رئیس بیمه مرکزی و جمعی از مسئولان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بیمه برگزار شد و در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با رویکرد ارائه خدمات صنعت بیمه با بهره‌گیری از تحول دیجیتال برگزار شد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در کشور از ظرفیت توانمندی‌های نظری برای پیشبرد و گره‌گشایی از مسائل اقتصادی به خوبی استفاده نمی‌شود، تاکید کرد: "بخشی از نارضایتی نخبگان اقتصادی کشور به خاطر شکاف بین دانستگی و عمل است و هرچقدر گذرگاه میان دانسته‌ها و حوزه عمل و اجرا فاصله بزرگی‌تری داشته باشد جامعه نخبگان از نقش‌آفرینی آن‌ها دور خواهد شد، به همین‌منظور کاهش شکاف بین دانستگی و عمل باعث تربیت سطح بالاتری از متخصصین در جهت بالا بردن کیفیت سیاست‌گذاری‌ها خواهد شد."

وی افزود در آستانه تدوین و تصویب توسعه برنامه هفتم باید در سال آینده از گذشته درس بیاموزیم و با استفاده از ابزارها و بهبود عملکردها برای کشور فصل جدیدی را برای برنامه ریزی اقتصادی رقم بزنیم و این بهانه خوبی است تا در مورد دستورالعمل‌های اجرایی به اجماع برسیم.

مجید بهزادپور رئیس بیمه مرکزی هم با اشاره به دستاوردهای موفق ۱۴۰۱ به شش شرکت جدید با عملکرد بالا در حوزه بیمه مجوز داده شده است که این مجوزها در حوزه‌های تخصصی بیمه‌های اتکایی و بیمه‌های زندگی صادر شده‌اند. تاسیس مرکز نوآوری بیمه مرکزی به یک جریان قالب برای پشتیبانی و حمایت از نوآوری‌های امروز و آینده شرکت‌های بیمه‌ای فعال در حوزه دیجیتال تبدیل خواهد شد. بهزادپور از طرح‌ها و اتفاقات خوب آینده خبر داد که در زمینه سلامت و نظام بهداشتی به صورت مشترک با صندوق توسعه ملی و صندوق توسعه نوآوری در حال انجام است. یکی دیگر از طرح‌های مشترک پروژه کروکی آنلاین است که به طور مشترک با پلیس راهور انجام شده و در نیمه شعبان افتتاح می‌شود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با رویکرد ارائه خدمات صنعت بیمه با بهره‌گیری از تحول دیجیتال برگزار شد تا از اتفاق‌هایی که به واسطه تحول دیجیتال در صنعت بیمه رخ داده رونمایی شود. در این نمایشگاه موسسه ارزیابی خسارت بیمه‌ای دانش‌بنیان همراه بیمه خلیج فارس (پولت) با ایجاد استانداردهای جدید خدمات پرداخت خسارت با امکان پرداخت خسارت به صورت آنلاین با سرعت زیادی در بین مردم و صنعت بیمه جای خود را باز کرده و به سرعت در حال فراگیرشدن و ترویج فرهنگ خدمات سهل، امن و شفاف با شعار "پولت خاطره خوب یک تصادف" مورد رونمایی و توجه قرار گرفت.